Hender det at du sitter og klør deg i hodet mens du forsøker å komme på nok innhold til å poste i de forskjellige kanalene dine? Hender det at du utsetter fordi det føles overveldende? Hva om jeg fortalte deg at det finnes en enkel måte for deg å få hele elleve poster på null komma niks!?
Det er tidkrevende å lage innhold, og tanken på at du skal lage til flere kanaler kan føles overveldende for de fleste. Du kjenner kanskje på følelsen av at du må være nytenkende i alle kanalene? Levere forskjellig type innhold slik at det ikke blir kjedelig? I en hektisk hverdag har vi ikke tid til å sitte åtte timer på sosiale medier hver dag. Det går bare ikke. Men hva om du med enkle grep kan forvandle én post til elleve?! Ja du leste riktig! Hent kaffekoppen, len deg tilbake og la meg fortelle deg hvordan.
La oss si at du starter med å gå live på Instagram.
Kanskje skummelt for mange, siden man ikke har redigeringsmuligheter. Samtidig er det en genial måte å nå ut med budskapet ditt på! I en live kan du stille spørsmål til følgerne dine og få umiddelbar respons på hva DE ønsker fra deg! Hvor genialt er ikke det?!
Vis kundene dine «behind the scenes», fortell dem «dagens tips», vis dem hvordan de kan løse et problem, eller del massevis av inspirasjon. Det er bare din egen kreativitet som setter stopper for hva du kan fylle en livesending med. Men når du først har gjort det åpner det opp en dør til mange flere innlegg!
La oss se på prosessen videre.
Og voilà! Vipps så har du altså 11 forskjellige innholdsformater, til alle dine kanaler, på null komma niks! Selv om vi ikke har laget det fysiske innholdet ennå, tok det kun to minutter å lage denne listen som planlegger innholdet vårt. Det vil selvfølgelig ta noe tid å gjøre om innholdet til riktig formater – men det fine er at mye av innholdet har du jo allerede klart fra live-opptaket ditt. Nå gjelder det bare å finne godbitene som du skal dele andre steder.
Du trenger altså ikke lage forskjellig type innhold til alle de ulike kanalene. Det at du har postet et innlegg på Instagram betyr ikke at du har «brukt opp» bildet eller teksten. Tvert imot! Dette er det man gjør for å optimalisere innholdet man lager, og dermed være så synlig som mulig, på så mange plattformer som mulig – og på en så effektiv måte som mulig. Elleve typer innhold ut fra en halvtime på Instagram live. Det er ganske rått spør du meg!
Tenk at en live på 30 minutter, der man får sitte og snakke med idealkunden sin, kan gi så mye innhold på så kort tid!
+ Vis kommentarer
- Hide Comments
legg igjen en kommentar