Tiden der den «perfekte» feeden regjerte er passé – nå er det verdi som gjelder! River du deg litt i håret nå? Fint! Les videre og la meg forklare hvorfor.
I disse dager er det mye snakk om algoritmen til Instagram, og at det har blitt vanskeligere og vanskeligere å øke rekkevidden på innholdet vi deler. Fokus nummer én i disse dager bør være Instagram Reels. Dette er prioriteringen til Instagram nå, og hvis du prioriterer Reels så vil Instagram prioritere deg.
I mine tidligere livesendinger «SoMe Nytt» fikk jeg mange spørsmål om nettopp dette. Alt fra nye funksjoner til algoritmer og hvordan du forholder deg til dem. Du finner tidligere sendinger på min IG-TV slik at du kan se dem akkurat når du vil. Et av spørsmålene som kom inn på en sending var følgende:
Får man enda bedre synlighet på Reels hvis man deler den på stories?
Svaret er YES! Instagram teller med visninger fra både stories og Reels, og det er også mange som trykker seg inn på Reels-videoen fra story for å se hele. Derfor bør du definitivt dele Reels også på story. Dette burde du for øvrig gjøre med alt du gjør på Instagram. Del innholdet ditt på så mange steder som mulig for å øke synligheten. I story, Reels, IG-TV og i feeden din.
Får man bedre synlighet ved å også dele Reels i feed?
100 prosent, JA! Jeg får selv DOBBEL rekkevidde når jeg legger i feed, kontra hvis jeg bare legger den i «Reels feeden». Ganske sykt, sant? Dersom du har muligheten til å legge Reels i feeden din, så ville jeg definitivt gjort det for å øke synligheten din.
Jeg vet at det er veldig mange med ekstremt estetiske feeder som blir litt bekymret når jeg sier dette. De er usikre på hva de skal gjøre, i frykt for å «ødelegge» uttrykket i den perfekte feeden.
Mitt første råd er å ha en «frame», en tekstboks eller noe annet i Reelsen i samme farge som en av brand-fargene dine eller en farge som går igjen i feeden din. Du kan nemlig selv velge hvilken forside du ønsker på Reelsen, og på den måten få den til å passe bedre inn med det øvrige innholdet i feeden din.
Mitt andre råd er helt enkelt – drit litt i feeden din. Ja du hørte riktig!
Drit i feeden fordi det i bunn og grunn handler om å snakke om produktene dine, snakke om merkevaren din, og å bli enda mer synlig. Det er fremdeles noen følgere som vil være opptatt av at du har en veldig fin feed – men skal du la et fåtall stoppe deg? Personlig har jeg ikke den fineste feeden. Men jeg kommer med verdi til deg, og derfor fortsetter du å følge meg. Du er ikke hos Stine Bustillo «fordi hun har så vakker feed», du er hos meg fordi du vet at når Stine Bustillo poster shit – så er det av verdi og ting du har lyst til å få med deg!
Majoriteten av oss er ikke lenger like opptatt av de vakre, nydelige, altfor perfekte bildene og profilene som vi en gang var. Og takk til universet for det! Du trenger hverken være fotograf, modell, eller designer – leverer du verdi så vil vi fortsette å følge deg, selv om ikke alt er «picture perfect».
Så gjør deg selv en tjeneste. Drit i feeden din, og begynn å legg fokus på verdien du deler i stedet!
[…] Dette vil være til stor fordel for både skapere og markedsføre. Nå vil du få større kontroll og kreative muligheter på egen profil, ikke minst få mulighet til å rette opp hvis du har gjort en feil og “ødelagt” feeden din. Med det sagt, så mener jeg tiden der den “perfekte” feeden regjerte er passé. “HVA?!” sier du kanskje nå? Les hva jeg mener i dette blogginnlegget. […]
[…] Dette vil være til stor fordel for både skapere og markedsføre. Nå vil du få større kontroll og kreative muligheter på egen profil. Med det sagt, så mener jeg tiden der den “perfekte” feeden regjerte er passé. “HVA?!” sier du kanskje nå? Les hva jeg mener i dette blogginnlegget. […]