Online kurs

10 grunner til at vi kjøper online kurs

January 17, 2022

Visste du alt vi kjøper kan deles inn i 10 forskjellige poster?

Jeg er Stine

SOME EKSPERT OG MARKEDSFØRINGSNINJA!
På denne bloggen får du nyheter, kunnskap og gøye ting om markedsføring og sosiale medier

hallo!

Klar for å skape muligheter?

La oss jobbe sammen!

Dette er begynnelsen på alt du drømmer om, og jeg er her for å hjelpe deg.

Jeg vil introdusere dette innlegget med et sitat:

“Vi kjøper ikke det vi trenger, vi kjøper det vi har lyst på.”

Stine Bustillo Online Kurs

De aller fleste av kjøpene våre er altså styrt av følelser. Men visste du alt vi kjøper kan deles inn i 10 forskjellige poster? Når du lager et produkt eller en tjeneste er det lurt å finne ut hvilket eller hvilke punkter ditt produkt dekker. På den måten kan du skreddersy det enda mer, slik at det løser akkurat det dine kunder er på jakt etter!

Disse 10 grunnene er

  1. for å tjene penger
  2. for å spare penger
  3. for å spare tid
  4. for å unngå stress eller anstrengelser
  5. for å unngå fysisk eller psykisk smerte
  6. for å være komfortabel
  7. for å føle oss rene og friske
  8. for å få anerkjennelse
  9. for å føle oss elsket
  10. for økt popularitet/status

De første fem er mine favoritter. Jeg bygger stort sett alle mine produkter rundt disse punktene. Før du går videre med din drøm, eller idé om et online kurs eller produkt, er det lurt å stille seg noen spørsmål. De kan kanskje virke enkle til å begynne med, men bruk god tid på svarene dine. Disse er nemlig avgjørende for at du skal oppnå suksess!

Spørsmålene du må besvare er

  1. Hvordan vil mitt produkt hjelpe mine kunder til å tjene mer penger?
  2. Hvordan vil mitt produkt hjelpe mine kunder til å få bedre økonomi?
  3. Hvordan vil det hjelpe mine kunder å spare tid, og hva kan de heller bruke denne tiden på?
  4. Hva er et stressmoment mine kunder ikke lenger trenger å bekymre seg over, dersom de kjøper mitt produkt?
  5. Hvilke smerter og frykt hjelper jeg mine kunder å unngå med mitt produkt?
  6. Hvordan vil mitt produkt gjøre livet mer komfortabelt for mine kunder?
  7. Hvordan vil mitt produkt gjøre det enklere for mine kunder å føle seg friske og rene?
  8. Hvordan vil mitt produkt hjelpe mine kunder til å få mer anerkjennelse?
  9. Hvordan vil mitt produkt hjelpe mine kunder å føle seg elsket av sin familie og sine venner?
  10. Hvordan vil mitt produkt hjelpe mine kunder å oppnå mer popularitet?

Ved å forstå hvorfor kan du snakke om produktet ditt på en måte som dine konkurrenter ikke gjør, og på den måten sette deg milevis foran de andre i din nisje. Du kan knytte disse grunnene til alt, og når du virkelig forstår hvorfor, så er jobben din så enkel som å relatere så mange av grunnene til at folk kjøper – til produktet eller kurset ditt. 

Gjør denne øvelsen med kreativitet. Skriv ned tullete grunner. Seriøse grunner. Følsomme grunner. Inspirerende grunner. Følg hjertet ditt og hva det er du er lidenskapelig opptatt av. Når du virkelig forstår grunnen til hvorfor folk kjøper, så vil produktet ditt blir enda tydeligere, og snakke til akkurat den kunden du ønsker å tiltrekke deg. 

 Jeg gleder meg til å høre hvordan det går!

+ Vis kommentarer

- Hide Comments

legg igjen en kommentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

100 Reels idéer

HENT HER

GRatis ressurs

Instagram e-bok

HENT HER

Gratis ressurs

 Top Resources

Den ultimate planleggeren


Det er mulig å:
• Å bryte ut av tidsklemma
• Få tid til det du faktisk ønsker
• Våkne uthvilt og med kontroll
• Endelig ha overskudd
og få slutt på prokrastineringen en gang for alle

Bestill nå!

VIP PLANLEGGER

Få kontroll
Nå målene dine